Alla inlägg under oktober 2007

Av Ballerina - 26 oktober 2007 14:41

Mamma du är tuff men också otroligt öm, du är en lysnade blandning av ömhet och styrka.

Du är en otroligt stark kvinna i en lten kropp.

Du tror på dina drömmar och på att förverkliga dem.

Du har gjort så många uppoffringar, men aldrig yttrat ett ord om dem.

Du har jobbat hårt i hela ditt liv för att få vad du vill ha och du har verkligen lyckats!

Du sätter alltid alla lägen din familj först, du ställer alltid upp och du skulle kunna flytta berg förde du älskar!


Mamma du har lärt mig så  mycket genom att bara vara du, du har fått mig att tro på mig själv och att jag kan uppnå mina drömmar om jag bara vågar och tror på mig själv.


Jag får ofta höra att jag är lik dig mamma, och vet du, det finns inget som gör mig gladare. För har jag lyckats få en liten bit av ditt mod, din drivkraft och ditt enorma hjärta så har jag fått allt jag någonsin kunnat önskat mig! 


Jag älskar dig lilla mamma,

det kommer alltid att förbli detsamma,

trots att jag nu har egen familj och egna barn,

är jag alltid ditt barn och du min högt älskade mamma!

Av Ballerina - 26 oktober 2007 10:05

I dag går min hjärna på lågvarv.. I går var en intensiv dag, först var jag med sonens dagis på utflykt till Slottsskogen, sen hade vi lite mys o kalas för min högt älskade mamma som fyllde 50 år igår!!


Jag har så många måsten jag borde göra idag men jag bara stampar på samma ställe..

I morgon ska mamma ha stor fest med alla sina vänner, då kommer barnens farmor och farfar ut och passar de små trollen.

Ska bli SÅ KUL med ett kalas där man kan sitta och prata utan att bli avbruten heeeela tiden, att kunna klä upp sig fint, äta i lugn och ro och bara njuta! Och framförallt att kunna hålla finklänningen ren, inga barnspyor eller kletiga fingrar så långt ögat kan nå! :D

Så idag borde jag byta sängkläder i både vår säng och i gästrummet i källaren, (när barnens farmor och farfar kommer och sover över natten så sover vi i källaren :-) och överlåter vår säng på övervåningen åt de gamla *asg* Gamla, det hade det inte gillat att höra!) Sen borde jag dammsuga, tömma diskmaskinen och plock undan i röran. Men mest av allt borde jag sätta mig och skriva ett par rader till min älskade mamma.

SÅ VAD GÖR JAG HÄR?????? 

Av Ballerina - 24 oktober 2007 09:59

I dag när jag gick upp var det -3 grader ute *brrr*

När jag hämtade tidningen hittade jag denna smultrongubbe

Av Ballerina - 23 oktober 2007 14:31

Ledigt från dagis idag. Något MÅSTE göras för att underhålla vilden, så en lång tur i skogen med fika blev det dagen till ära.



Så vackert det var!


Av Ballerina - 22 oktober 2007 12:35

En liten del av dotterns rum. Hon har en fondvägg vid sängen, en ljuvlig rosa tapet med kronor på i från Sandberg, resterande väggar är vita.

Stolen brevid sängen kommer från Sia och har en sprallig prinsessa på sitsen.

Av Ballerina - 22 oktober 2007 11:11

Inredning är allt som snurrar i mitt huvud just nu.Jag är ute efter prylarna som gör det där lilla extra.
Nu när barnens rum är klara så står källaren på tur, eller ett rum av fyra i källaren. Det ska bli ett kombinerat TV och lekrum,  jag kallar det bara för källaren för jag hatar ordet gillestuga! Det är ett lika gräsligt ord som sambo *ryser* 
Hittade iaf denna underbara butik på nätet!

Av Ballerina - 19 oktober 2007 09:57


I går tog jag in säsongens sista rosor. Jag är kär i dessa underbara rosor, de klättrar så vackert längs hela framsidan av vårt hus.

Av Ballerina - 18 oktober 2007 10:03

När jag vaknade i morse möttes jag av denna syn:

(Ja ja, jag hade vart vaken ett flertal gånger under den tidiga morgonen också, men då var inte allt alls lika sött, först vid 7 var jag redo att gå upp)

Ovido - Quiz & Flashcards