Alla inlägg under mars 2007

Av Ballerina - 30 mars 2007 08:18

I går han jag inte med så mycket som jag skulle.. Jag städade på toa, röjde i köket och packade ner vintermössor och vantar, sen ringde en kompis och ville fika i solen, inte mig emot :DSå idag när sonen är ledig ska vi spendera hela dagen ute, vi ska röja bland ormbunkar så de fina blommorna kommer fram. Vår trädgård är ljuvlig på våren, backen är full med vitsippor och det sticker fram krokusar och snödroppar lite här och där. Fotot i min presentation är från förra våren.Mäklaren kommer på måndag så vi måste fixa till det och inte mig emot i detta ljuvliga väder :-)Vi flyttar alltså från ett litet, men oerhört mysigt trähus på 60 kvm, med en stor altan på 70 kvm och en trädgård i etage till ett stenhus 100m längre ner på gatan. Det nya huset är 230 kvm och har en fin tomt också den med havsutsikt. Men det bästa av allt är ju alla utrymmen vi får, nu får man aldrig vara själv i vårt lilla hus och det är alltid saker överallt! *suckar*Nu blir det istället en stor hall, rejält vardagsrum, 3 sovrum, ett badrum och stort kök på entreplan. En våning ner finns en stor gillestuga, ett stort sovrum, tvättstuga, toalett, dusch, bastu, stort hobbyrum så maken äntligen kan få sin verkstad så han kan snickra alla sina möbler. Sen är det dessutom en bra grovköks/källaringång och matkällare!!Allt detta istället för att riva och bygga nytt som vi skulle gjort, nu slipper vi flytta hem till mina föräldrar och jag och maken kommmer med all säkerhet inte slita lika mycket på varandra :-DJa ni förstår själva va?? Lyckan är total!Äntligen kan jag bjuda hem folk på riktigt och få mitt hem som jag vill ha det. Här ska dörrarna alltid vara öppna för alla, så man kan komma förbi på en fika och vi kan äntligen ha middagar för våra vänner öven under andra årstider än sommaren. Vi får PLATS!!Vi kommer från och med nu alltid fira jul hemma, så får alla som vill komma, det kommer aldrig bli problem med översovande gäster, aldrig mer platsbrist när det är kalas etc. Jag älskar att ha folk runt mig och nu äntligen kan jag det utan problem!! Det flyter på bra för oss nu!

Av Ballerina - 29 mars 2007 10:26

1. Gå den vanliga morgonturen med hunden och kompis och hennes nyfödda efter lämning på dagis.2. Röja undan i hallen, sortera undan vantar, mössor och halsdukar och ta fram vårmössor och kepsar istället. Byta vinterskor mot vårskor.3. Tvätta lakan och hänga ut4. Köra en storstädning i köket5. Läsa min bok om barns läs- och skrivinlärning6. Skriva ett dokument om en forskare vid namn Ia Nyström7. Skriva ihop en text om hur jag lärde mig läsa8. Skriva en lista på vad som behöver göras innan vi tar hit en mäklare, så som att:- storstäda - tömma bokhyllor på överflödiga böcker- röja undan gamla leksaker i sonens rum - tvätta alla fönster - skura altanen - klippa träd och buskar - så lite gräs - ställa ordning och göra snyggt på den inglasade altanen- köpa nya blommor inne- plantera nya blommor ute- sätta upp gardinerna i köket- tömma vinden på alla kartongerOch där avslöjade jag hemlisen. Vi ska FLYTTA! Vi ska sälja huset vi bor i nu och flytta till ett mycket större hus som ligger 2 hus längre ner på vägen :DMitt i allt hade jag tänkt föda barn också. Får se om jag hinner med det ;-))Punkt 1 är avklarad, nu är det bara resten kvar..

Av Ballerina - 27 mars 2007 16:25

Det har blivit lugnt och fint i magen igen, inga känningar, bara lugn och harmoni.Var dessutom ute på en skogspromenad i förmiddags, ingen bra idé. Jag trillade i uppförsbacke och skrapade händer och knän och fick mig en rejäl fläskläpp :(Maken kom hem sjuk, sonen är trött och har trillat av en snurrgunga på dagis så han har lite svullen underläpp han också och jag är helt slut. Så det blir en lugn eftermiddag, med ceasarsallad till middag :-D

Av Ballerina - 27 mars 2007 10:12

I går eftermiddag började det komma, denna skumma känsla om att det är något annorlunda med min kropp..Idag på morgonen så känns det mer, jag har en huggande stark smärta i ljumskarna, känns som väldigt stark mensvärk men ännu inga onda sammandragningar.Med sonen så kom ju sammandragningarna i värkform på natten sen är han född på förmiddagen.Denna gången känns det annorlunda, känslan i kroppen vill inte ge sig.. Men inga värkar än som sagt..

Av Ballerina - 25 mars 2007 15:31

Äntligen fick vi beskedet vi väntat på, och så BRA det var!!! Nu är det snart helt officiellt, vi ska bara lite först... ;-)En underbar söndag kort och gott!!

Av Ballerina - 24 mars 2007 15:25

I dag är en dålig dag, jag är så less på min stora mage nu så jag kreverar snart! För den är verkligen stor! Och i vägen,hela tiden, suck.Jag har ingen lust längre, förra gången så var allt så mysigt ända in i det sista, men jag antar att det är så med första barnet. Nu på sluttampen är det bara trist! Jag känner hur mina fingrar och fötter svullnar och magen trycker åt alla håll. Jag vill kunna vänta en hel timme innan jag måste kissa, igen.Men igår var en bra dag, vi var hela familjen runt i stan och gjorde grejer, bl.a var vi på IKEA och handlade lite. Där gick det runt en hel del gravida och jag tyckte alla stirrade på mig, men jag tänkte väl att det tyckte jag var snygg *asg* För jag kände mig pigg och glad och tyckte jag hade hyffsad hållning och det bästa av allt var ju att alla andra hade mycketstörre mage än jag :-DNär vi kommer hem påpekar jag detta för maken och ler åt att jag inte var störst, då säger han, ärligheten själv att: "Du mitt hjärta hade störst mage av alla." Tur iaf att han inte sa något då utan sparade det till vi kom hem, annars hade jag väl lappat till honom i affären ;-)Men så kom dagen idag, solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt och gott ute och jag känner mig bara så äckligt less.. Jag har tusen grejer att göra, sitter just nu och pausar med en chokladcappucion mitt i en stor hög med papper som måste sorteras, bla en massa gamla skolböcker som jag sparat i väntan på ev omtenta, de där oranga kuverten, utdrag från banken mm mmm. Sen hänger sängkläderna ute och väntar på att få komma in och få nya påslakan, mjölet står på köksbordet och väntar på att bli till bröd, fläskfilén ligger i marinad i en påse i kylen och väntar på att bli stek och marinerad igen till middagen i morgon och färsen ligger i kylen och väntar på att bli till biffar tillsammans med citron, basilika och vitlök till dagens middag..Sen väntar vi på ett jätte besked som kan förändra vårt liv för all framtid, samtidigt ska bebisen komma. Jag känner nu att jag bara står och stampar på samma fläck. Maken tog med sig sonen till mina föräldrar där han hjälper min pappa med deras grande köksrenovering och sa till mig att vila lite medans de var borta.Yeah right! Här är ju som sagt tusen saker som måste fixas jag har inte tid att vila! Fast jag vet ändå att det är det jag borde göra, det och inget annat..Nä gravidhormonena slår slint i min hjärna, jag tror jag håller på att bli galen! Så snälla:Älskade bebis kom ut nu så njuter vi av våren, låt din mamma bli som vanligt igen!!

Av Ballerina - 22 mars 2007 14:10

Hello!Jag tar nu med mig en del av mina inlägg från min föregående blogg och flyttar in här. Här kommer jag skriva om allt som poppar upp i min lilla hjärna.Det blir nog mycket mat då jag älskar att laga mat, en del inredning och såklart familjeliv!Join the joyride

Av Ballerina - 10 mars 2007 14:06

Nu har jag vickat som lärare i en 1-3:a i två veckor. KUL! Men tufft med egen skola undertiden.Det har hänt så mycket och jag har haft tokfullt att göra! Hoppas att allt lugnar sig inom ett par dagar.. Återkommer förhoppningsvis med för oss oerhört underbara nyheter :-DI dag vill jag grattulera mina kära vänner som fått barn, en dotter kom i fredags och ännu en av ännu okänt kön har med all skerhet levererats under dagen. Näst på tur är JAG *biter på naglarna*Inte illa att det kommer födas 3 barn inom loppet av en månad på vår lilla ö :-D

Ovido - Quiz & Flashcards