Alla inlägg under juni 2007

Av Ballerina - 14 juni 2007 13:15

Så sitter jag här, sista dagen i vårt lilla hus.. I morgon flyttar vi till vårt stora fina hus som är bättre på alla sätt och vis, men det känns ändå lite i hjärtat. Jag satt precis och ammade i soffan och såg mig omkring i allt kaos. Jag kommer nog ändå på något litet vis sakna detta lilla söta hus, jag kommer sakna det mysiga man får i små hus, sakna utsikten över bergen och havet, den underbara stora altanen och våra underbra grannar.

Detta huset är så fullt av kärlek! I detta hus är båda våra barn gjorda, det är deras barndomshem, även om lillasyster bara hinner bo här exakt 2 månader av sitt liv.. Jag undrar om sonen kommer komma ihåg huset då han blir äldre om han kommer komma ihåg sitt lilla fina rum, med den blåa blåval sängen som hans pappa byggt till honom med så mycket kärlek, tyvär är den måttpassad för just detta rum och går inte att ta med sig. Vi får hoppas att den kan skänka glädje till nästa lilla pojk som flyttar in i hans rum istället..

Detta är mitt och makens första hus, vi trodde aldrig vi skulle flytta ifrån det utan bygga ut det, men så fel vi hade!

Det känns i hjärtat att lämna det.. Jag hoppas verkligen att familjen som flyttar in får ett lika bra liv som vi haft här, att de fyller huset med kärlek och älskar det så som vi gjort.


Men vänder jag på steken och tänker ett steg till så kommer jag INTE att sakna detta trånga hus som hur mycket jag än städar alltid ser stökigt ut, jag kommer inte sakna det lilla köket, utan bra arbetsbänkar och där det bara finns plats för fyra och knappt det, jag kommer inte sakna det lilla badrummet där man inte kan vara två vuxna samtidigt, jag kommer inte sakna alla trappor upp till huset där jag släpat tunga vagnar och kassar upp och ner så svetten skvätt. Jag kommer inte sakna den stora altanen som ligger så utsatt utan skydd för vinden så det alltid blåser och det finns ingen skugga så långt ögat kan nå. Jag kommer inte sakna att det inte går att ha öppet ytterdörren då det blåser lite utan att halva huset blåser bort, och inte heller att dörren sväller och knappt går att öppna då det regnar..

 Visst ligger huset kalasfint här uppe på berget mitt ute i skärgården, men det har också sina nackdelar..


Så detta blir mitt sista inlägg på ett par veckor, vi blir utan bredband under minst 2 veckor. Under tiden fortsätter vårt liv i ett så mycket större hus som vi ska fylla med kärlek 100 meter längre ner på gatan :-D

Av Ballerina - 10 juni 2007 18:50

inte jag men maken...

Tur att vi står med två hus just nu, han är nerskickad till det nya huset och den svala källaren med en madrass, här hemma får han inte vara! Vi vill inte bli sjuka, inte, inte!!. Resten av familjen mår toppen och vi har vart på ME & I party idag :-)))) Bra att ha med sig mamma på det partyt :)


Av Ballerina - 7 juni 2007 19:21

Ännu en underbar dag med solsken och värme :-)


Det är fullt ös med allt just nu, vi flyttar nästa fredag, renovering på gång samt inköp av en hel del nya möbler så som sffor och sängar mm.Det finns ju en del varianter att välja på ;-)

Sonen har haft någon knepig bacill i magen om gjort han sjuk i över en vecka. Dottern har kolikskrik på eftermiddagar och kvällar, hon håller låda mellan 16-22 men det har faktiskt lugnat ner sig de senaste dagarna *torkar svetten* vilket känns underbart, koliken ska ju nå maximum runt 6-8 veckor och sen avta och nu är hon 7,5 vecka så det är väl förhoppningsvis på bättringsvägen.

Jag ska ha lämnat in mina sista uppgifter i skolan på söndag.. Det är förresten anldeningen till att jag satte mig här framför datorn, det ska nu från huvud till papper, eller till dataskärm iaf..

Det är alltså en hel del som snurrar i mitt huvud för tillfället, men det är roligt! Eller det mesta iaf, att se dottern ha så ont i magen är ju mindre kul såklart...


Tårtan där uppe *pekar uppåt* smaskade vi i oss på nationaldagen, en ljuvlig tårta med en syrlig jordgubbsmousse mellan och vispgrädde på toppen. Jag bjöd hit ett gäng kräsna gäster som inte alls gillar tårta i vanliga fall för att provsmaka och alla tog två bitar var, var inte det ett gott betyg så säg :-D Den tårtan blir det på dotterns dop i midsommarhelgen!

 Det var så trevligt med nationaldags fika med tårta, kaffe och jordgubbsaft ute i trädgråden med fin duk, sommarblommor och svenskafallgan på bordet så jag bestämde mig för att annordna tårtkalas varje nationaldag *host* vi får väl se hur det går med det..


Må gott i sommarsolen!

Ovido - Quiz & Flashcards