Alla inlägg under augusti 2007

Av Ballerina - 31 augusti 2007 11:27

Nu skrev jag ett låång inlägg men det försvann *surar* Så det får bli en bild istället för sonen skriker efter mat!


I eftermiddag är det jag som möter mannen i dörren och beger mig ut i joggingspåret, Ipoden är laddad och klar och jag är såååå sugen!!


I morgon fyller sonen 4 år och det firas med skaldjur och hela tjocka släkten på kalas :-)

Av Ballerina - 28 augusti 2007 15:59

Det gör inget att dottern är förkyld och supergnällig, det gör inget att maken är sur som ett bi dag, det känns helt okej att ha skrapat bort hemska tapeter i sonens rum hela dagen, det gör inget att jag just nu ska betala en stooor hög med räkningar. Ja kort och gott är allt helt okej idag,

t om BRA för jag har äntligen, äntligen kommit ut på min första motionsrunda idag sen dottern föddes! Dessutom i mina nya fina joggingskor, snabba som tusan!! :)

Nu sitter jag här sådär äckligt tillfreds i kroppen och känner hur musklerna återhämtar sig och jag älskar känslan, känslan av att ha tagit ut sig fysiskt, det är underbart!!!

Av Ballerina - 25 augusti 2007 16:11

Helt slut efter dagens barnkalas med 10 pojkar på 4 år! Men roligt hade dom med skattjakt och tågtårta :-)


Maken har bestämt att han vill åka till medelhavet en vecka i oktober, han som inte gillar värmen, men INTE mig emot :-D

Av Ballerina - 23 augusti 2007 15:51

Var på BVC idag, lillasyster är nu 4 månader och en vecka och kan rulla så fint från rygg till mage och tillbaka, hon är snabb och rullar så fint och upp på knäna då hon ligger på mage och upp med rumpen i luften :-D. Hon ligger inte kvar på samma ställe som man lade henne på utan rullar snabbt som tusan vidare till mer spännande saker. Hon kan också sitta så fint i sin stol och har precis börjat smaka på små portioner med mat. Allt detta har skett på en vecka!! BVC tanten sa att jag,  nu när hon är så rörlig, genast skulle byta ut liggdelen i vagnen till sittdel så hon sitter fast samt att sänka sängen. Kan nog vara en bra idé iaf då hon häromdagen skulle slå runt till mage i vagnen och då hamnade med ena benet utanför kanten, lite mer fart så är det nära att hon trillar ut *iiiihhhh*

Jag hinner inte med, stoppa tiden!! Min lilla flicka är snart en bestämd finning tonåring!! ;-)

Av Ballerina - 21 augusti 2007 15:42

Nu är sommaren slut och jag ser riktigt fram emot att dra på sig jeans och stickad tröja och kura med levande ljus och en filt i soffan :-)
Det har hänt massor, får se om jag får tid att sammanfatta vad det lider..


Nu är vi iaf på gång med att renovera, vi börjar med sonens rum, sen står dotterns rum, vardagsrum och vårt sovrum på agendan i vilken ordning får vi se.. Jag ska lägga upp bilder på rummen så ni får se. Vi har fått tänka om i inredningsstil då vi nu sitter i ett tegelhus från 70-talet och inte en trävilla i skärgårdsstil som det skulle blivit om vi inte flyttat.

Nu måste jag hälpa sonen med att bygga tågbana, det går inte som han vill, får snabba mig innan han bryter ihop *s*


Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards