Alla inlägg under maj 2007

Av Ballerina - 24 maj 2007 11:46

_Tro_mig då jag säger att jag lever, men det är mycket nu..

Återkommer med ny kraft då tiden finns.

Av Ballerina - 14 maj 2007 15:31

Parmaskinka, starka korvar, parmesan, chevré, rödbetor, sparris, valnötter, pinjenötter, tomater, oliver, mangold, machésallad, krutonger, vårlök, honung, citron, sockerärtor, mango, papaya.... *slurp*

Av Ballerina - 13 maj 2007 11:02

- Mjölkstockning igen! Det är väl själva fan!! Det svartnar för ögonen och jag fryser som en hund :-(

- Tilia har ätit konstant hela natten och vill ligga så när så nära hela tiden.


+ Hade en riktigt rolig kväll igår, tjejkväll och schlager :-)

+ J tog med sig sonen ut så jag kan få vila i lugn och ro ett par timmar

+ Tilia har ätit konstant hela natten, på så vis blir stockningen lite lättare.

+ Mannen som bor i vårt nya hus ska flytta idag. Det är nära nu :-D

Av Ballerina - 10 maj 2007 12:17

Jag borde anat något, framförallt då den lilla var så snäll och tyst igår eftermiddag och kväll, jag fick t o m äta middag i lugn och ro..

Men vid 00:30 satte hon igång'; skrika, vill bajsa men det går inte, amma, somnar vi bröstet, lägger över i egen säng, vaknar, skriker, vill bajsa men det går inte, ammar, somnar vi bröstet, lägger över i egen säng, vaknar, skriker osv. och så höll det på HELA natten, från 00:30 till 4:30, då ryter maken lite lätt på mig och säger att jag ska låta henne äta, somna vid bröstet och låta henne sova kvar där. Sagt och gjort då somnar hon och jag och vi sover till telefonen ringer vid 8, maken däremot var tvungen att åka till jobbet vid 5 den stackarn, kan tro att han är aningen sliten idag.


Jag är lite ovan vid att hon vill ha så mycket närhet, E var precis tvärtemot, han ville äta snabbt sen sova i egen säng från start liksom. Men vem kan neka denna lilla prinsessa att ligga nära mamma?? Jag kan inte se mig mätt på henne!

När den stoltaste av storebröder pussar henne godnatt eller hejdå så svämmar mitt hjärta över, är det verkligen sant att jag har två så underbara barn??

 Men jag hade glömt hur slö man blir av att inte få sova på en hel natt, jag går som en zombie här hemma, borde diska och plocka undan men jag orkar inte! Ska nog gå in och ta mig en lååång dusch nu när lillan sover.

Av Ballerina - 9 maj 2007 18:49

Att gå till lekplatsen 3 timmar efter dagis är en bra idé :-)

Dottern sover efter en skrikattack på en timme( from idag äter hon Minifom), sonen busar runt efter 5 timmar på dagis och mamma får prata med andra mammor och pappor i solen :-)

Nöjda barn = nöjd mamma!

Av Ballerina - 8 maj 2007 10:18

Jag har blivit utmanad av ME och här kommer det, håll tillgodo och glöm inte: bättre sent än aldrig! ;-)


Utamningen går ut på att skriva vad man kommer ihåg från åren som slutar på 0, 2 och 7.

Här kommer min lilla lista:


1980: Kommer inte ihåg ett dugg, men jag ser på bilder att jag var väldigt fet! Så fet så man inte kunde se min näsa om man såg mig i profil, det var två stooora kinder i vägen. ;-)

1982: Nä, helt svart detta året men jag var 3 år så mycket vet jag.

1987: Går i skolan och lär mig räkna matte. Jag älskade skolan och då framförallt matte! *skakar på huvudet*

1990: Klippte av mig mitt nästan midjelånga hår och fick en pottfrisyr istället.

1992: 13 år och tuffast i stan (på ön ;-))) med röd jeansjacka med luva på och pappas avklippta Levi´s, det skulle vara stora byxor. Jag hoppas innerligt att just DET modet inte kommer tillbaks *s*

1997: Sista året på gymnasiet. Detta året vill jag bara glömma, eller, nä inte egentligen jag hade riktigt riktigt roligt. Jag gick restaurangprogrammet och vi levde som riktiga rövare. Vi var ute minst 4 dagar i veckan och slog runt så det skrek om det. Detta året träffade jag också en kille som stal mitt hjärta, han var dock ingen bra kille överhuvudtaget *skakar på huvudet* men hjälp vad kär jag var!! Det tog dock slut pga hans struliga liv, men han har en liten plats kvar i mitt hjärta och jag hoppas innerligt att han kommit på rätt bana i livet igen. Men som sagt ett riktigt BUS år! *minns och LER*

2000: Året inleds med en riktigt glammig nyårsfets hemma hos oss. Glitter och glamour! Jag förlovar mig med mannen i mitt liv, J. En tråkig dag efter jobbet sitter vi i soffan framför TVn och äter hämtmat ur frigolitlådor, helt plötsligt så tittar han på mig, knuffar undan soffbordet och går ner på knä framför mig och säger "Vill du bli min fru?" Vad svarar man på något sådant när mannen man älskar så det gör ont ställer just DEN frågan??  Behöver jag säga att han nu är min man och pappa till mina 2 barn. Utan honom är jag halv!

2002: Vi säljer vår lägenhet och köper vårt hus och flyttar hit till ön, hem. Sonen blir till efter glögg och pepparkakor på Lucia ;-)

2007: So far, världens finast Tilia är född!! Vi har sålt vårt hus och köpt ett 4ggr så stort hus som ligger 100 m härifrån. Det har varit en turbulent vår men rolig! Nu ska här inredas!

Av Ballerina - 7 maj 2007 11:38

LillasysterTack Tack till er goa som kommenterar min blogg, ni är super och värmer mitt hjärta!

Mjölkstockningen är borta för denna gången och sonen är på dagis. Tilia ligger så nöjt i sin babysitter och gurglar lite, sängarna är bäddade, tvätt i maskinen och disken diskad. Livet flyter på bra nu igen :-D jag går här hemma och myser och njuter av min lilla loppa, kärleken är oändlig!

Att man kan älska två barn så oerhört myckt är enormt! (Och självklart en man också ;-))

Hundfan har blivit en plåga istället, tyvärr, inget är hennes fel men hon är ständigt ivägen och till belastning. Ända tills också hon lägger sitt lurviga huvud på sned och tittar på mig, då är jag såld IGEN!

Av Ballerina - 3 maj 2007 13:35

Mjölkstockning i båda brösten, (uppenbarligen kommer jag inte kunna bada till sommaren utan får väl sitta på stranden med dunväst,) jag har dessutom en stor spricka på ena bröstet  som gör ONT, så ont så jag vägrar amma på det nu det får bli pumpning tills det läkt :-(
Sonen är hemma från dagis idag då han är förkyld, febrig och fick dessutom en spåna i ögat i morse som nu är ute men det tog ett bra tag att få ut den och han har varit så ledsen i flera timmar och bara gråtit och gråtit och vill sitta i mitt knä, helst av allt vill han krypa innanför mitt skinn och syrran vill bara äta och äta..

Maken jobbar sent och åkte vid halv ett och lämnade två gråtande figurer i soffan, en med amningshormoner högt och lågt och en med förkylning, måste kännas underbart att gå till jobbet då *ironisk*  Han är hemma vid 2 i natt.. krisar det mer så får jag ringa hem honom, inget annat att göra. Jag som alltid brukar ha båda mamma och pappa på tryggt avstånd så de snabbt kan komma och avlasta mig en stund är givetvis båda två upptagna ikväll :-(

Mina tårar bara rinner men jag ser genom dimmorna att sonen nu sover i soffan och lillasyster sussar gott i sin vagn, så jag får ta nya tag, trycka i mig två alvdeon och lite mat och hoppas att jag är tillbaks på banan snart igen.. För frisk är jag inte, sitter inne med 20 grader i innetemp, har fleeceinlägg i BH:n, tröja, fleeceväst och munkjacka på mig men fryser iaf, och då mest om brösten..


Återkommer en bättre dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards