Alla inlägg under januari 2007

Av Ballerina - 30 januari 2007 14:02

Det är dagens fråga..Jag pluggar nu mer än heltid, en skitsvår kurs i näringslära och sen en på distans om barns läs- och skrivinlärning. Båda kurserna är väldigt roliga men det är mycket! Så sitta här har jag egentligen absolut inte tid med, men...Distanskursen kommer fortsätta under hela våren till juni, i maj ska jag läsa ytterligare en heltidskurs om hälsoarbete i skolan, då är vi fyra i vår familj! I april ska ju bebben komma!Är jag klok som gör detta? Bara för att jag bestämt mig för detta kommer kommande bebis säkert vara vaken 24/7 och äta konstant ;-)Det som driver mig är att jag isåfall är färdig lärare till sommaren och kan lägga allt vad universitetet bakom mig *glädjetjut*Då kommer istället allt med husbygget att ta all tid, riva, flytta hem till min mamma o pappa på obestämd tid.. med allt vad det innebär...Ja jag får försöka så gott det bara går, det är ju roliga kurser jag läser, om än svåra!Skam den som ger sig!Nu ska jag ta ett djuuuuupt andetag och en rejäl klunk vatten, vässa geniknölarna och dyka ner bland alla vitaminer, mineraler, aminosyror och Energi %Och ikväll är det äntligen tjejträff med restaurang besök och bara mys!Må gott i solen!

Av Ballerina - 16 januari 2007 14:01

Äntligen en lugn morgon! Jag väckte E 2 timmar innan han skulle vara på dagis, så vi kunde ta det lugnt och äta frukost och klä på oss i lugn o ro och jisses vilken harmonisk liten kille jag fick. Allt annat än den arga, sätta-sig-på-tvären-då-mamma-är-hyperstressad-killen. Ingen mår bra av att stressa så hysteriskt, inte jag, inte magen som blir en stenhård klump och definitivt inte sonen. Inget tjat, inget "ta på dig nu" inget "skynda dig och ät upp nu", eller "ta på dig jackan nu, skynda dig, nu väntar de på dig på dagis"Klart han sätter sig på tvären, han vill ju inte stressa, det är ju inte hans fel att vi måste göra det. Det är ju jag som förälder som har det ansvaret, att se till att det blir en bra morgon och att vi hinner med allt vi ska göra.Så en lugn morgon, en glad son, en glad mamma gör en bra dag! Det enda som fattas är de röda rosorna på mina kinder som jag brukar få efter en vanlig hysterisk morgon, de är ganska klädsamma ;-)

Av Ballerina - 3 januari 2007 14:00

Vad gör man dagar som denna?3 medlemmar i en familj, en middag. En blir vansinnig och vägrar helt plötsligt att äta, en annan låter den första sitta kvar i soffan och titta på TV, den tredje tycker detta är ett helt felaktigt beslut och stänger av TV:n med motiveringen ingen mat - ingen tv.Den första blir då galen och bara skriker, till slut bryter kaoset ut på allvar då den andra personen hotar med att den första ska lägga sig om den inte äter. Sagt i gjort den första hamnar på sitt rum, när den andra kommit tillbaks till köksbordet så säger den tredje att lägga sig är inget bra straff. Då blir den andra vansinnig och går och hämtar den första och sen tar själv på sig och går ut.Nu är den andra ute, den första ligger och skriker och den tredje spyr ur sig här.Vissa dagar önskar man att man aldrig gick upp!!

Ovido - Quiz & Flashcards